Duikcursus bij Gunther's Place

Vandaag was de grote dag, de dag waar ik al 3 dagen met schrik naar uitkeek. Ik heb zelfs al die tijd geen foto's genomen. Zolang ik kan zwemmen in een zwembad dat ik ken, waar niet te veel rond mij gespatterd wordt en ik zéker weet dat ik niet zal moeten onder water gaan is er geen probleem. Maar zodra ik in onbekend water moet springen of onder water moet duiken, is dat wel wat anders. Ik heb een speciaal soort schrik van water. Vandaag was het dat allemaal ineen, met nog een hoop gewichten en een BCD ding om me heen (zo'n rugzakje met lucht in), een masker en een rotvervelend snorkelding, nog vervelender flippers en een heleboel slangen. Bovendien moest je dat nog allemaal aankrijgen in het water terwijl de golven over je heen spoelen. Gelukkig is opgeven niet mijn ding.
Toen de duikleraar in diep water wou gaan oefenen hield ik me koppig aan een paal vast tot hij toegaf om naar ondieper water te gaan :-). Toen ging het wel beter. Geleidelijk aan lukte het om onder water te ademen en de druk onder controle te krijgen. Zelfs de oefeningen waarbij je je masker moet uitdoen en je mondstuk gingen redelijk. Niet dat ik het leuk vertoeven vind onder water, geef mij liever een paard of zelfs een luchtballon. Dus de opluchting is ENORM groot dat ik de eerste sessie overleefd heb. Het idee binnenkort schildpadden en allerlei prachtige vissen te kunnen zien houdt me verder op de been.
Maarten bracht het er natuurlijk heel wat makkelijker vanaf. Hij had zelfs geen last van zijn verkoudheid. Die is goed op weg een nieuwe hobby te vinden.
Morgen voorspellen ze hier een storm, dus het zou kunnen dat we niet in het water kunnen voor 1 of 2 dagen. Als het weer mee zit gaan we morgen tot 12 meter. We zullen zien.



Het strandje iets verder dan het hotel

1 opmerking: