Copan en de ruïnes

We hebben hier internet, dus we moeten ervan profiteren! Op aanraden van de eigenaar van het ViaVia Café ben ik dan toch naar de Mayasite van Copan gegaan. Eerst dacht ik dat niet te doen want we hebben ondertussen al héél wat van die sites gezien, maar deze was toch wel veruit de mooiste. Ik zou iedereen aanraden om speciaal tot hier te vliegen om de site te bezoeken. Maarten heeft ze 3 jaar geleden al gezien en hij beaamt dit volmondig. Samen met Monte Alban in Mexico absolute aanraders.


Daarna zijn we een Centraal Amerikaanse riksja (die noemen ze hier tuc tuc) naar een papegaaienpark in de buurt gegaan. Over 2 dagen gaan we zeker nog eens terug want het was er fantastisch, kabbelend beekje, ara's die over je hoofd vliegen, leuke paadjes door het regenwoud, hangmatten... Ik heb 3 ara's tegelijk vastgehouden, een hoogtepunt :-)


Morgen gaan we onszelf verwennen met een verblijf in een typisch Hondurese finca, waar er (naar ze ons beloofd hebben) het lekkerste eten van Honduras geserveerd wordt. We gaan er ook paardrijden en in warmwaterbronnen zwemmen, enfin, het klinkt allemaal prima!
Wie nog jaloerser wil worden, dit is hun site: http://www.fincaelcisne.com/
Over 2 dagen zullen we dan berichten of het zo goed was als het eruit ziet.
Tot dan!

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of we jaloers moeten zijn wanneer er drie ara's op je kop zitten. Ik hoor ze al tegelijk roepen: "Ekker eete","Paaarrijde" en "oduras!" Je gezichtsuitdrukking verraad dat je een dropje op je hoofd verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er was er een bij die de hele tijd 'mama!' riep, toeval of niet... En David, die vogels zijn zo slim dat ze heus niet op je kop gaan schijten. Daarvoor gaan ze telkens naar hun papegaaien-toilet. Straffe beesten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen