Rincon de la vieja

Terwijl Maarten bezig is aan het avondeten (Irene en ik zijn al aan het likkebaarden) zal ik proberen onder woorden te brengen hoe mooi Rincon de la Vieja was: heel mooi! We waren ernaartoe getrokken met onze complete campinguitrusting, maar toen we er waren bleek dat de camping al 3 jaar dicht was... De accuraatheid van de Rough Guide is echt grenzeloos. In het park kan je 2 wandelingen doen, maar gezien we nu maar 1 dag meer hadden (heen en terug naar het park kost 40 dollar) moesten we kiezen. Het werd de zwaarste natuurlijk, 17 km naar de krater en terug. Tegen 15u waren we terug beneden en hadden we nog een uurtje voor de taxi ons kwam halen dus hebben we er nog een stukje van de tweede wandeling bijgedaan. Die avond zijn we om 18u30 gaan slapen, zo moe waren we! Vandaag was rustdag en morgen gaan we nog wat vrienden van Maarten in San José bezoeken. We gaan ook ons certificaat ophalen, want een paar dagen geleden hebben we een schildpaddennest gesponsord. Door de klimaatopwarming worden de stranden waar de schildpadden kunnen nesten steeds schaarser, maar het heeft nog veel ergere problemen voor de schildpadden (en andere dieren natuurlijk) tot gevolg. We zijn blij dat we toch dit kleine beetje hebben kunnen bijdragen en zijn van plan nog veel meer te doen.